Како је настала пруга Београд-Ниш

Standard

СРПСКА ИСТОРИЈА

Идеја о изградњи железнице у Србији рођена је само дванаест година после прве железничке пруге на свету!

Милош Обреновић, званично неписмени српски кнез, 1837. године предложио је изградњу пруге низ Дунав, од Београда до Румуније, где је имао велика имања.

milan-pirocanac_hfСве је, међутим, остало на папиру, до Берлинског конгреса 1878. године, када је Србија добила независност, али је морала да прихвати услов који јој је поставила Аустроугарска – да у року од три године изгради пругу Београд-Ниш, и краке који би је спајали са Бугарском и Македонијом, тада у саставу Турске.
Сиромашна Србија је на сваки начин покушавала да ову обавезу изврда, али је на крају успела само да одложи изградњу “бугарског крака”. Аустроугарска је, наиме, преко наше територије, и нашим парама, хтела да се повеже са Истанбулом и са Азијом.
Будући да није имала пара у буџету, влада у Београду морала је да подигне кредит.
Либералска влада председника Јована…

View original post 352 more words

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s